11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ireu.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Anaakım Avrupa bütünleşmesi kuramlarının temel savlarını anlar
  • karşılıklı bağımlılık ilkesine dayalı Avrupa ekonomik ve siyasi bütünleşmesinin güncel sürecini anlar
  • AB'de kurumsallaşma sürecini anlar
  • Avrupa bütünleşmesinde AB kurumlarının rolünü anlar
  • Avrupa bütünleşmesi bağlamında en önemli AB politikalarını anlar
  • güncel Avrupa siyasetinin açıklanmasında Avrupa bütünleşme kuramlarının analitik değerini anlar
  • derste sağlanan kuramsal bilgiler ışığında AB siyasetinin belirli özelliklerine dönük eleştirel yaklaşımlar üretir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş müfredat programının tanıtımı ve açıklaması. Syllabus and documents containing rules for the undertaking and evaluation of students’ individual analytical work
2 “Avrupa Bütünleşmesinin” Anlamı: Araştırma Konusunun Anlaşılması WIENER, A., and DIEZ, T., eds., 2004. European integration theory. Oxford: Oxford University Press, pp. 124.ROSAMOND, B., 2000. Theories of European integration. Houndmills and New York, NY: Palgrave Macmillan, pp. 119.
3 Federalizm WIENER, A., and DIEZ, T., eds., 2004. European integration theory. Oxford: Oxford University Press, pp. 2544.ROSAMOND, B., 2000. Theories of European integration. Houndmills and New York, NY: Palgrave Macmillan, pp. 2330.
4 İşlevselcilik (functionalism), İşlemselcilik (transactionalism) ve Yeni İşlevselcilik (neofunctionalism) ROSAMOND, B., 2000. Theories of European integration. Houndmills and New York, NY: Palgrave Macmillan, pp. 3173.WIENER, A., and DIEZ, T., eds., 2004. European integration theory. Oxford: Oxford University Press, pp. 4574.
5 Liberal hükümetlerarasıcılık (liberal intergovernmentalism) WIENER, A., and DIEZ, T., eds., 2004. European integration theory. Oxford: Oxford University Press, pp. 7594.ROSAMOND, B., 2000. Theories of European integration. Houndmills and New York, NY: Palgrave Macmillan, pp. 7497.
6 Yönetişim (Governance), Çok Taraflı Yönetişim (multilevel governance) theory, Kurumsal Gelişim ve Siyaset Ağları Yaklaşımları WIENER, A., and DIEZ, T., eds., 2004. European integration theory. Oxford: Oxford University Press, pp. 97135.ROSAMOND, B., 2000. Theories of European integration. Houndmills and New York, NY: Palgrave Macmillan, pp. 98129.
7 Kurumsal Politikalar WIENER, A., and DIEZ, T., eds., 2004. European integration theory. Oxford: Oxford University Press, pp. 137155.
8 Sosyal İnşacılık (Social Constructivism) ve Avrupa Bütünleşmesi WIENER, A., and DIEZ, T., eds., 2004. European integration theory. Oxford: Oxford University Press, pp.159175.ROSAMOND, B., 2000. Theories of European integration. Houndmills and New York, NY: Palgrave Macmillan, pp.171175.See also CHRISTIANSEN, T., JØRGENSEN, K.E., and WIENER A., eds., 2001. The social construction of Europe. London: Sage Publications.
9 Söylem Analizi (Discourse analysis) ve Avrupa Bütünleşmesi WIENER, A., and DIEZ, T., eds., 2004. European integration theory. Oxford: Oxford University Press, pp.197214.
10 Uluslar arası aktör olarak AB ROSAMOND, B., 2000. Theories of European integration. Houndmills and New York, NY: Palgrave Macmillan, pp. 157185.
11 Avrupa Bütünleşme Kuramının Eleştirel Açıdan Değerlendirilmesi ROSAMOND, B., 2000. Theories of European integration. Houndmills and New York, NY: Palgrave Macmillan, pp. 186197.
12 Analitik Uygulama 1 Instructor’s setting
13 Analitik Uygulama 2 Instructor’s setting
14 Analitik Uygulama 3 Instructor’s setting
15 Araştırma projesinin analizini içeren beş sayfalık analitik çalışmanın teslimi Final sınavı için kuramsal yapının gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Kitaplar ve dergi makaleleri (yukarıda), yansı gösterileri
Önerilen Okumalar/Materyaller Konuyla ilgili akademik makaleler

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
15
    Toplam
130

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, X
3 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, X
4 Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek X
5 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek X
6 Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek X
7 Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek X
8 Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek X
9 Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
10 Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
11 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek
12 Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak X
13 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010