ireu.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş müfredat programının tanıtımı ve açıklaması. | Syllabus and documents containing rules for the undertaking and evaluation of students’ individual analytical work |
2 | “Avrupa Bütünleşmesinin” Anlamı: Araştırma Konusunun Anlaşılması | WIENER, A., and DIEZ, T., eds., 2004. European integration theory. Oxford: Oxford University Press, pp. 124.ROSAMOND, B., 2000. Theories of European integration. Houndmills and New York, NY: Palgrave Macmillan, pp. 119. |
3 | Federalizm | WIENER, A., and DIEZ, T., eds., 2004. European integration theory. Oxford: Oxford University Press, pp. 2544.ROSAMOND, B., 2000. Theories of European integration. Houndmills and New York, NY: Palgrave Macmillan, pp. 2330. |
4 | İşlevselcilik (functionalism), İşlemselcilik (transactionalism) ve Yeni İşlevselcilik (neofunctionalism) | ROSAMOND, B., 2000. Theories of European integration. Houndmills and New York, NY: Palgrave Macmillan, pp. 3173.WIENER, A., and DIEZ, T., eds., 2004. European integration theory. Oxford: Oxford University Press, pp. 4574. |
5 | Liberal hükümetlerarasıcılık (liberal intergovernmentalism) | WIENER, A., and DIEZ, T., eds., 2004. European integration theory. Oxford: Oxford University Press, pp. 7594.ROSAMOND, B., 2000. Theories of European integration. Houndmills and New York, NY: Palgrave Macmillan, pp. 7497. |
6 | Yönetişim (Governance), Çok Taraflı Yönetişim (multilevel governance) theory, Kurumsal Gelişim ve Siyaset Ağları Yaklaşımları | WIENER, A., and DIEZ, T., eds., 2004. European integration theory. Oxford: Oxford University Press, pp. 97135.ROSAMOND, B., 2000. Theories of European integration. Houndmills and New York, NY: Palgrave Macmillan, pp. 98129. |
7 | Kurumsal Politikalar | WIENER, A., and DIEZ, T., eds., 2004. European integration theory. Oxford: Oxford University Press, pp. 137155. |
8 | Sosyal İnşacılık (Social Constructivism) ve Avrupa Bütünleşmesi | WIENER, A., and DIEZ, T., eds., 2004. European integration theory. Oxford: Oxford University Press, pp.159175.ROSAMOND, B., 2000. Theories of European integration. Houndmills and New York, NY: Palgrave Macmillan, pp.171175.See also CHRISTIANSEN, T., JØRGENSEN, K.E., and WIENER A., eds., 2001. The social construction of Europe. London: Sage Publications. |
9 | Söylem Analizi (Discourse analysis) ve Avrupa Bütünleşmesi | WIENER, A., and DIEZ, T., eds., 2004. European integration theory. Oxford: Oxford University Press, pp.197214. |
10 | Uluslar arası aktör olarak AB | ROSAMOND, B., 2000. Theories of European integration. Houndmills and New York, NY: Palgrave Macmillan, pp. 157185. |
11 | Avrupa Bütünleşme Kuramının Eleştirel Açıdan Değerlendirilmesi | ROSAMOND, B., 2000. Theories of European integration. Houndmills and New York, NY: Palgrave Macmillan, pp. 186197. |
12 | Analitik Uygulama 1 | Instructor’s setting |
13 | Analitik Uygulama 2 | Instructor’s setting |
14 | Analitik Uygulama 3 | Instructor’s setting |
15 | Araştırma projesinin analizini içeren beş sayfalık analitik çalışmanın teslimi Final sınavı için kuramsal yapının gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Kitaplar ve dergi makaleleri (yukarıda), yansı gösterileri |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Konuyla ilgili akademik makaleler |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 130 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, | X | ||||
4 | Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek | X | ||||
5 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek | X | ||||
6 | Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek | X | ||||
7 | Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek | X | ||||
8 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek | X | ||||
9 | Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | |||||
12 | Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak | X | ||||
13 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest